woensdag 6 juni 2012

www: West-Vlaamse Wildbrei Werkjes


Liesjes breiles.

Met de deskundige uitleg van Riet start Liesje haar brei-moment. Steek na steek groeit het breiwerkje. Tot ze beseft dat zij, als brei-hater, hier toch maar bezig is om te breien voor meer vrouwen in de politiek. Oei, haar imago. In het vervolg breit ze incognito verder.



















Les granny squares haken.

Op de trein kreeg Ann een les “hoe maak je een granny square”. Nee, geen breien maar haken.
Zes losse en dan samen voegen en dan 3 losse en 2 stokjes en 3 losse en 3 stokjes en 3 losse en 3 stokjes en 3 losse en 3 stokjes en de eerste toer is rond.  Turelure word je ervan.
Maar éénmaal je het systeem door hebt … Ja ja wildhaken is ook hip!



Je kan ook op de wildbreikoffie in West-Vlaanderen.
Korte breissies van 10 minuten tijdens de koffiepauzes. Gezellig he? :-)



2 opmerkingen:

  1. en ik maar op mijn ééntje in de zetel zitten wildbreien, dikke naalden, 50 steken opzetten en maar sjette geven, na even rekenen (als ik op mijn ééntje ben) brei ik zo ongeveer 3000 steken per avond. Ik zal apetrots zijn als ik de werkjes van ons allen herken in de stad ;-) .
    Doe verder meiden, geef ook maar sjette.....
    (Moniek)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hahaha! Super foto's :D Leve de wildbreikoffie!

    BeantwoordenVerwijderen